Home
/
Campagnes
/

MKB Toegankelijk

January 29, 2020

Met het programma MKB Toegankelijk worden winkeliers bewust gemaakt van de kansen van toegankelijk ondernemen. Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben een beperking. Ze zijn slechtziend, blind of doof, hebben een lichamelijke of verstandelijke beperking of een psychische of psychiatrische aandoening. Met – vaak verrassend – eenvoudige aanpassingen kunnen winkels beter toegankelijk gemaakt worden voor deze (potentiële) klanten. Ook ouderen hebben hier baat bij. Door toegankelijk te ondernemen kunnen winkeliers hun klantenkring vergroten.

Op de website www.mkbtoegankelijk.nl kunnen ondernemers informatie vinden op de website veel praktische tips en weer veel nieuwe ervaringsverhalen van ondernemers die al met toegankelijkheid aan de slag zijn gegaan.

Voor winkeliers zijn er specifieke onderdelen relevant:

* de winkel zelf. Zo is er informatie te vinden over de drempelhulp, ingang en deuren, inrichting en meubilair, parkeren en de toiletruimte;

* het betaalsysteem. Het is voor mensen met een beperking niet altijd eenvoudig om te betalen in een winkel. Door middel van drie praktische tips kunnen hier verbeteringen in gebracht worden.

* gastvrijheid in de winkel.Toegankelijkheid is vooral een klantvriendelijke en open houding naar klanten. Belangrijkste advies is om de klant te vragen hoe je kunt helpen. Er worden 6 tips en aandachtspunten besproken.

* informatievoorziening. Ook informatie die wordt gedeeld met klanten moet zo toegankelijk mogelijk gemaakt worden voor mensen met een beperking. Denk aan de website, prijskaartjes of displays met bijvoorbeeld openingstijden en aanbiedingen.

Wil je op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je hebt je succesvol aangemeld!
Oops! Something went wrong while submitting the form.